Martta Palola Nuorten ratsastajien SM-kultaa!

22.8.2023

Meidän seuran edustaja Martta Palola voitti Nuorten ratsastajien Suomenmestaruuden Woikoskella 12.-13.8. Ihan mielettömän upea saavutus!!

Paljon onnea Martta ja Hottis!!

Pyysin Martalta vähän fiiliksiä voitosta, kommenttia kuluneesta menestyksekkäästä kaudesta ja ajatuksia vielä tulevaisuudesta. Alta voit lukea tuoreen Suomenmestarin kommentit:

"Meillä on ollut kaikenkaikkiaan hyvä kausi, alku kaudesta ei saatu mitään loistosuorituksia vielä. Toisaalta se oli ehkä ihan ymmärrettävää kun Hottis oli ollut pitkällä saikulla viime vuonna niin ei oltu pitkään aikaan kilpailtu. Kuitenkin pikkuhiljaa päästiin suorittamaan paremmin ja paremmin.

Saatiin keväällä Halli SM-hopeeta, joka tuntui ihanalta onnistumiselta.

Sitten päästiin mukaan PM-joukkueeseen, joka oli yksi kauden päätavoitteista. Siellä päästiin myös finaaliin, joka oli mahtava kokemus. PM-kisoissa ei kuitenkaan saatu ihan esitettyä meidän parasta. Kuitenkin pitkän PM-reissun ja pienen lomailun jälkeen Hottis tuntui super hyvältä ja oli superhyvä fiilis lähteä SM-kisoihin.

SM-kisojen ekana päivänä suoritettiin hyvä rata, yhdesta isosta rikosta huolimatta oltiin toisia. Mua kuitenkin jännitti todella paljon ennen finaalia, kun meitä oli monta jolla oli 65 jotain % ja mitalia olin kyllä kuitenkin tavoittelemassa. En kuitenkaan osannut odottaa että voitaisiin voittaa kultaa.

Finaalissa ratsastettiin siis kür-ohjelma. Hottis tuntui vielä paremmalta ja rennommalta kuin edellisenä päivänä ja saatiin esitettyä todella hyvä rata. Tietenkin on aina jotain jota voisi tehdä paremmin, mutta olin todella tyytyväinen. Saatiin meidän ennätysprosentit 71.425. Olin, ja olen, niin onnellinen, että pystyttiin suorittamaan parastamme noin tärkeässä kisassa. Onnen kyyneleitä tuli kyllä aika paljonkin tuon päivän aikana!

Nämä oli meidän viimeiset yhteiset mestaruudet, kun tämä oli mun viimeinen nuortenvuosi. Vielä käydään kuitenkin kisaamassa joukkue SMeissä ensi viikonloppuna sunnuntaina, ja lauantaina startataan ensimmäistä kertaa Inter 1-ohjelma."

Seura toivottaa Martalle ja Hottikselle paljon tsemppiä tulevan viikonlopun kisoihin! Olemme valtavan ylpeitä Martasta ja hänen hienoista saavutuksistaan!