Manegen och uteridbanan

Kom och träna!

OBS!
Det är förbjudet tillsvidare att longera hästar på uteridbanorna!

Både föreningen och alla vi ryttare vill rikta ett stort tack till de som gett sitt stöd och möjliggjort renoveringen av uteridbanan. Hjärtligt tack!
- Aktiastiftelsen i Vasa (https://vasa.aktiastiftelserna.fi/sv/)
- Aktiastiftelsen i Korsholm (https://korsholm.sparbanksstiftelserna.fi/sv/)
- Aktiastiftelsen i Solf- Sundom (https://solfsundom.aktiastiftelserna.fi/sv/)
- Korsholms Kommun

Manegen och ridbanan är tillgängliga och lätta att hitta i centrum av Solf by.

Regler och avgifter för manegen och uteridbanan
Endast föreningens medlemmar/understödande medlemmar har rätt att rida i manegen och på ridbanan.
För detta erlägger varje användare  betalning enligt följande:

Ny prislista i kraft från och med 1.2.2022:

Månadsavgift   70 €

Engångsavgift   10 €

Betalning erläggs på Korsholms Sportryttare rf:s konto före användning av manege eller ridbana.
Kontonummer:   IBAN  FI28 4970 2020 0044 65.

Ifall manegen eller ridbanan används utan att betala eller på felaktiga betalningsgrunder kan föreningen neka användningsrätten till manegen.

Månadsavgift
Vid betalning meddelar du i ditt och hästens namn och skriver även in dem på listan, som finns i manegen på anslagstavlan inne på ridbanan och sätt ett kryss för månaden det gäller.

Månadsavgiften gäller för en kalendermånad och en häst.

Engångsavgift

Efter betalning meddela alltid i Google-kalendern när du kommer att rida. Detta bör ALLTID ske före ankomst till manegen. Närmare information finns i bilagan. Vid betalning skriv i meddelandefältet engångsavgift och datum när gången kommer att användas, samt ryttarens namn ifall betalaren är en annan.

Ifall du vill ha mera information gällande manegebetalningarna kontakta Marjo Hjerpe tel. 041-435 5353 .

Kom ihåg att läsa Reglerna för magen och uteridbanan innan du börjar rida. På detta sätt kan vi garantera säkrare ridning för alla.

Reservering av manegen

Manegen kan enbart reserveras för föreningens egen verksamhet t.ex. träningar i föreningens egen regi.
Övriga träningar kan hållas med undantag av vardagar kl 17-20.
Övriga ekipage har rätt att rida i manegen vid andra än av föreningen ordnade träningar.
All användning av manegen och ridbanan bör meddelas i Google-kalendern.

Hopptider:
Meddela i Google- kalendern om du kommer att komma och hoppa på nedanstående fasta hopptider. Ifall inget meddelande om hoppning finns kan övriga komma och rida.

Onsdagar              kl.  18.30  ->
Söndagar              kl.  16.00 – 19.00
Alla dagar             kl.  20.30 ->

Dessutom kan man reservera följande hopptider genom att minst 2 dygn på förhand meddela om detta på fb-sidorna . Ifall någon har planerat att rida den nämnda tiden och inte kan flytta på sin ridning måste man meddela om det minst 1 dygn på förhand på fb-sidorna.

Vardagar              före  kl. 14.00
Vardagskvällar      efter kl. 20.30

Kameraövervakning:

I manegen finns kameraövervakning, som registrerar manegens användning.

Trevliga ridstunder önskar Korsholms Sportryttare!

Reglerna för manegen och uteridbanan hittar du nedan.

Instruktioner till Google-kalendern: