Medlemskap

På medlemssidan hittar du information om tävlingslicenser och där kan du också ansöka om tävlingslicens. Du kan uppdatera din information samt bli medlem i Korsholms Sportryttare.

Vidare information gällande medlemskap fås av medlemssekreteraren:

Laura Antila
jasensihteeri.korsholms@gmail.com
Tel 044 591 9197

Medlemsavgifter 2023:

Seniormedlem65,00 €
Juniormedlem57,00 €
Familjemedlem (senior)37,00 €
Familjemedlem (junior)32,50 €
Understödande medlem20,00 €

Olika medlemsslag:
Finlands Ryttarförbunds medlemsföreningar har olika typer av medlemsslag. Fullvärdig medlem (senior och junior) har rätt till alla medlemsförmåner förbundet erbjuder. Familjemedlemmens (senior och junior) medlemsförmåner är samma som för den fullvärdiga medlemmen, förutom att familjemedlemmen inte får Hippos-tidningen och kan inte heller erhålla A- eller B-tävlingslicens eller funktionärsrättigheter. Familjemedlemmen bör bo i samma hushåll som den fullvärdiga medlemmen. Föreningarna kan även ha understödande medlemmar, men dom är inte berättigade till de medlemsförmåner som förbundet erbjuder.
För att få delta i tävlingar på E- och D-nivån bör ryttaren vara antingen fullvärdig- eller familjemedlem. Medlemmen är junior ännu det år han/hon fyller 18 år.